Expozice historických kočárů, která je umístěna v pozdně barokní stodole hospodářského dvora zámku, je sestavena z exemplářů soukromého moravského sběratele a restauratéra Milana Štěpána z období 19. a 20. století. Byla slavnostně otevřena v roce 2008. Je vystaveno 20 kočárů různých typů a použití, lampy, chomouty a další příslušenství. Vše je doplněno texty k jednotlivým exponátům a kopiemi kreseb jednoho z majitelů zámku Jindřicha Chotka.
Expozice je rozdělena do dvou částí.
První představuje vozový park šlechtického velkostatku. Kočáry, bryčky, saně i omnibus, které používalo panstvo, služebnictvo a personál.
Druhá představuje kočáry v životě šlechtice. Kočáry, bryčky, saně a pohřební vozy, které ovlivnily všechny etapy lidského života.
Historie kočárů.
Kolem poloviny 15. století byl zkonstruován nový lehký kočár v uherské vesnici Kocs. O dvozeninou názvu se stává český pojem "kočár". Do té doby ovládaly cesty formanské vozy. Výroba kočárů byla zavedena v roce 1500 ve Vídni. Až do 18. století neležel svršek (korba) přímo na nápravách, ale visel na řemenech. Od konce 16. století se objevuje nový typ cestovního kočáru s dvoudílnou, vpřed i vzad sklopnou střechou. V tomto století také dochází k vývoji řízení, zavedením otáčení přední nápravy. První samostatně pohyblivé vozidlo zkonstruoval francouz Nicolas Joseph Cugnot již v roce 1769 na parní pohon! Více na: www.youtube.com/watch?v=XsEbeCrPcA8&feature=related
kresba: Jindřich Chotek, 19. století